Monday, February 7, 2011

majlis persandingan aien & epol

salam...yes minggu ni aku g kg pernu, melaka sempena perkahwinan kawan masa diploma iaitu aien & pilihan hatinya iaitu mr epol...mmg meriah sbb merupakan cucu yg pertama berkahwin...menurut faezah laa...cousen 2 pupu dia...hahaha...aku smpai lambat sbb bertolak lambat...then g breakfast lak..g cr tmp tumpang tido lak..mmg lambat tahap gaban..tp masih boleh dpt makan free gak laa..ok berbalik kpd kenduri si pengantin baru nie..tema dia..jeng2x..ikot tema baju sanding aku lak tuh...biru pink..masuk lak tuh...adoi...mmg cantik...dan jeles..kan best kalau aku pun moden mcm tuh gak...hahaha..then si ain nie..ade 2x persalinan baju..1 baju utk outdoor..aku smpai dia tgh mekap2..hehehe...then aku dgr berita dr kekawan mengatakan en photographer dia tak mesra alam...muka pun monyok jerk..tp mmg respect laa si aien n epol nie..dorang mcm bermuafakat jerk..ade nmpk kemesraan n tolak ansur di situ...dorang nie dah bercinta sejak diploma lg..si aien ni anak sulung si epol lak anak bongsu..mmg masuk kan...hehehe...yg best tuh siap ade org main2 alat muzik traditional lak tuh...pelamin pun cantik gak..door gift dia pun ok laa..ade muffin n poselin n bunga telur..mmg lengkap dlm satu paperbeg tuh...hehehe..then lps abis makan n tgkp gamba semua...kitorg g singgah rumah nenek faez...best..old style..nenek dia pun peramah..ms aku tgh duduk releks2 n borak2 ngan member aku ni...aku dgr laa nenek faez ni tgh buat hidang bg kitorg makan...terus aku terpikir..alamak..kite ni menyusahkan nenek lak..terus aku g dapur n tolong nenek buat hidang semua...siap tlg hantar ke dpn lg..si faez ni lak..alamak ima...takde laa..aku nak meringankan beban nenek..tp biasa laa kan org tua..happy jer kalau ade tetamu dtg..takde laa dia sunyi pun..

lps dah mnm ptg ala kadar n telah meminta izin utk pulang..so bermula laa percutian pendek aku bersama tunang aku..ye laa..kitorg dah lama tak g bercuti..asal nak g bercuti jerk..ade hal laa..ade org kawin laa..ni dah alang2 g wedding kt melaka so g laa bercuti kt melaka skali...hehehe...so 1st destination..kota A Famosa..puas tgkp gamba g lak muzium2 yg berhampiran..amik gamba ngan keretapi, kapal terbang, kereta bomba yg pertama di malaya..cewah..then ade amik gamba kt dataran pahlawan, kapal besar...lps tu g jonker walk..sesak gile..ramai gile cina..sempat laa beli 5 psg subang br n ais blended...hehehe...tmp yg kitorg tak g adalah zoo, muzium tani, taman rama, taman buaya, taming sari...sbb dah penah g, tak cukup masa n ade org tuh gayat...hehehe...best...then perjalanan pulang lak..kitorg ikot jalan dalam...perghh best gile..mcm sauna..kulit jd pedih2..hehehe..perjalanan bermula dr ayer keroh ke bukit baru ke masjid tanah ke lubok china ke PD ke mantin ke nilai ke sepang ke putrajaya dan lastly ke shah alam...selamat sampai dan tiada jam walaupun amik masa yg panjang utk smpai ke shah alam balik..balik rumah jerk terus rehat...hahahaha

 selamat pengantin baru aien & epul

katil 
 tgh touchup by mak andam..hehe
 bergosip ker
 outdoor shooting
 meriah kan..
 singgah sebentar di rumah nenek faezah
 kota A Famosa
 kami
 aik blm daki anak tangga dah pancit ker mr bomi
muka semput jerk mr bomi..hahaha 
 tarik nafas yerk..hehehe..view dr puncak bukit
di dalam kota 
penjara bawah tanah 
 lukisan yg dijual
 kapal terbang n keretapi lama
 wow..berat nyer anda...hehehe
 mau pergi ke jonker walk
 view di river cruise 
besar kan..hehehe

No comments:

Post a Comment