Monday, February 14, 2011

balik kg makan dughian..hehehe

salam...aku balik kg 2 hari 2 malam..bertolak dari jumaat lps abis kerja smpai ahad petang..perghh keja balik kg adalah makan durian jerk..lemak n manis...sedap sehingga menjilat jari..hehehe..tp at the same time..aku pun settle kan pape yg patut utk majlis kahwin nnti..malam smpai tuh kitorg terus nak hantar mr tuneng ke rumah dia di desa iskandar..dpt makan sedap2 dr bakal mak mentua..bapak mentua lak tak balik lg dr shah alam..ade meeting..sesudah makan terus balik n terus tertido keletihan sbb bawak keta laju gile babas..hehe

esok nyer lak..mr tuneng pergi amik aku kt kg hijau bawak ke pekan bota sbb nak pilih gelang mn yg sesuai..tp sblm kedai buka..kitaorg g singgah makan di gerai wan manja or anje..seorg bapuk yg buka kedai..tp sedap makanan2 nyer..hehehe..lps isi perut..terus g kedai emas balik..mak dia yg pilihkan..aku tak kisah..tp mr tuneng dah membocorkan rahsia..ckp aku yg nak gelang..aku tak kisah pun..tp kalau boleh nak cincin n gelang..demand x? hahaha..tp better gelang kot..aku lg sk gelang dr cincin..cincin ni leceh laa..hihi..then cr lak cincin utk mr tuneng..dia pilih perak jer sbb murah...zikron mahal skit..kata tuan kedai..sian dia..dia pun jenis tak pakai cincin gak..lawak kan kitorg nie..hehehe

lps balik dr kedai emas..mr tuneng hantar aku balik kg hijau time tuh makcik2 aku tgh memasak dodol..then layan skit mr tuneng, dina si anak buah mr tuneng n bakal mama...depa pulang..so aku n mak aku g jmp macik ila utk tempah baju flower girl iaitu anak2 buah aku termasuk seorg anak buah tuneng aku..so total flower girl adalah 5 org..baju kaler biru kehijauan torquiso plain..buat kan depa baju kurung pahang ala2 kembang gitu..imagine n harap2 chantik laa..hehehe tp at the same time pun tempah gak bj kurung biasa..utk dipakai time kenduri belah lelaki..kaler purple pulak..mak aku nie suka memboria kan anak2 n cucu2 dia..comel jerk..takpe..bdk2 tak paham pape pun..hahaha..aku pun ade gak tempah 2 pasang baju..tp just buat g keja jerk..tak cantik mn pun bj tuh..tp ada laa juga kan dr takde..hehehehe..

next program lak..pergi cr doorgift belah perempuan..settle..mak aku pilih yg blh reuse balik..so pilih bekas porcelin yg boleh letak pensil etc harga rm2.50 skali ngan kotaknya..so aku n mak tempah 1000..berbaloi n murah..lg murah dr romantika..aku tak tau nak pilih bunga kaler pink or purple so..aku decide nak pilih 500 pink 500 purple..settle..2-2 cantik..so harap2 ade pelbagai..utk bdk2 nak kasi gula2 jerk..senang abis ceta..tp kena cr kotak lak..tu kemudian laa kot..bile dah siap doorgift kitorg..taukeh tuh akan hantar ke rumah bakal mak n bapak mentua..then br laa kitorg g amik lak dr desa sri iskandar tuh..nak dijadikan ceta..kitorg cuci mata..then aku ternampak pasu n si mr tuneng nmpk jag..so aku kasi cadangan why not kite kasi jerk jag2 murah tuh as hadiah perkahwinan kawan2 aku nnti..nampak mcm mahal..ada gak hadiah kan..murah lak tuh..harap2 dorang tak tau benda tuh murah..hehehe..

so next tmp yg aku buat time balik kg adalah..pergi dusun di ayer mati n padang ragut..utk cr buah durian semata..best gile..dpt gak kutip n merasa buah durian..mak dah lak siap amik ulam2 buat juadah makan tengahari..yg plg best..mak aku lak kena pacat..hehehe..comel jerk..darah mengalir..sian dia..takpe..kuar gak darah kotor2 tuh..hehehe..kdg2 bagus gak dpt luka nie..biar laa terhapus sedikit dosa2 kecik..tak tau betul gak..aku jerk berpendapat sedemikian..hehehe..agak best laa balik kg kali nie..meriah skit..next week pun nak balik gak..ade member mr tuneng mau kawin..so balik laa..mau balut hadiah yg kitorg beli dr lavender ceramic..tu jerk..enjoy~

No comments:

Post a Comment