Tuesday, April 3, 2012

selamat bekerja & selamat ke sekolah

salam...hari ni (semalam 2/4/2012) aku dah start kerja..dan anak aku si rizqi comel pun dah start g school (a.k.a sekolah)...sedih n kaget sgt..ye laa tiba2 dah ada anak sendiri...then kena drive g keja bersama si montel rizqi tuh...tp utk 1st day nie..papa ikot skali...tp dia duk belakang..so bile rizqi ngngis dia amik laa..tp salah sendiri gak laa..sbb x kasi rizqi mnm susu dl sblm bertolak g skola...lama gak laa aku n suami g lepak kt sana..smpai kul 9.15am sbb kitorg mcm sedih jerk nak tinggal kan rizqi..dgn bdk2 lain yg ngngis2...cuak gak laa..takut rizqi mcm tu gak..lps anta rizqi, aku ngadu lapar...so kami makan kt kantin sirim...biasa jerk mkanan...still kena pantang mkn makanan berangin sbb anak aku kembung perut...then anta laki aku g keja..balik rumah amik susu badan yg disejukbeku bawak g taska...lps tu kak ain (pengasuh taska) bilang...anak aku nie kembung teruk...perut & betis dia keras gile...sian anak aku..ye laa aku mn rajin tuam anak aku nie...terus risau gile..abis waktu keja amik si montel tuh...tanyer cik K...rizqi nakal x kt skolah...cik K ckp nakal skit...rupa nyer anak aku ni suka ngngis sbb dia kuat kembung...so pengasuh & ibu2 kt skola tu ckp beli ubat gripe water utk rizqi...tp sblm balik rumah aku kena kasi susu gak kt rizqi sbb dia dah ngngis2...dan smpai rumah dlm 5.45pm dan rizqi tido time tuh...yeay...

smpai di rumah...tgk barang rizqi semua & buka nota yg pengasuh buat...ada komen x...then ckp kt husband suruh beli gripe water utk rizqi...aku pn mandi rizqi & tuam dia...mak aku dah layarkan sirih...suruh bubuh kt perut & bird dia...mmg sian...aku nak anak aku sembuh jerk..x mau dia kena angin pasang..ye laa aku kan gegirl so mn tau rupa angin pasang tuh camana..tp lps nie...aku akan tuam & bubuh sirih kt anak aku nie...dan hari ni anta rizqi alhamdullilah..tiada masalah..dah kasi dia susu kul 6am...dia kenyang tido jerk dlm keta..then sj jerk bawak g opis..tunjuk kt atok2 & nenek2 yg x dan nk tgk dia..kul 8.45am anta dia g taska...kasi netek skit buat syarat dia senyap & dimandikan sblm tido...harap2 anak mama yg montel nie elok jerk perangai hari nie...still risau...dan alhamdullilah aku x terlupa nak amik anak aku...yelaa sblm ni dah biasa hidup berdua jerk dgn suami (ada mak, abah & ojan skali)...time solat pn tiba2 dah rs perut kecik...tiba2 rindu saat mengandung...tp aku xde pengalaman bersalin normal...tp still risau gak time bersalin scr tingkap tuh...pape pun ada hikmah tersendiri...wallahuallam...lalala~

No comments:

Post a Comment